Thursday, October 9, 2014

On the pickup truck market

Pickup truck Environment:
Promoting factors: the implementation of fuel tax, are conducive to the full development of logistics development pickups. In recent years, nearly 10 cities of the pickup truck ban, the overall usage trends transforming the policy environment favorable to development.
Obstacles: vehicle use restrictions and alternative models of the expansion policy of discrimination, directly or indirectly impede the growth of the pickup truck, with the people on the "uncompleted" - the concept of cultural misunderstanding and pickup trucks on cognitive dislocation, is one of the reasons for selling pickup truck in the market influence.   
Domestic pickup leading product features:
Body is basically a Japanese models are Isuzu, Toyota, Nissan, etc., single, double seat main engine mainly 491Q (4Y), 480Q, CD20,4G18,4ZE1- MP1,6VD1, 4JB1, 491Q- E, 4JB1Q- 2, etc., the crew of five people, cargo volume at 500 ~ 650kg, the price to be cheaper than the United States Department of pickups, but use the same model of the engine than the mini-car to be higher than a length. The basic performance of domestic pickup similar modeling approach, less distinctive products.
2003 automobile facotry china production car sales accounted for more than 85% of the country's total vehicle sales, which went staggering diesel pickup truck sales, the main reason is that automotive prices. Pickup truck market is mainly concentrated in eight people, namely: the Great Wall, the fields, the Yangtze, FAW, Zhengzhou Nissan, Jiangling, Qingling, Fuda.
Pickup trucks in China still has a large market share, would like to know more information, please visit: http://global.fodayauto.com

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