Saturday, November 1, 2014

Auto market monopoly profits

It is undeniable that there is a car exists profiteering, especially in the high-end brands. But this is how the formation of the windfall profits, is how to divide? But ambiguity is great, even the operation.
Have to say, car monopoly, is the result of the blending power and market; The resulting profits, of course, is also divided by power and capital.
China Automobile Manufacturers, is absolutely the planned economy into market components, power control market factors, and thus form a powerful typical template of capitalism.
Some famous Chinese automobile manufacturers the most fire when the profit of about 20 million yuan a year. This alone, we will know the high-end brand distribution is far from having a car 4 s shops that simple, powerful already into the capital -- the basic characteristics of powerful capital is the most clear it for power, for the resulting profits but also has the ability of mosquito blood sensitive and dedication, it doesn't sting profiteering illogical, it ding must also prove that it is profits generated by the power of place! Is said to have got a region of the audi dealerships will need at least bribery tens of millions of yuan, faw Volkswagen executive was perhaps related to this.
    With even a minimal understanding of the development of China's automotive history knows, investment, trade, market access throughout, never wavered. 1978 years of reform and opening up not shake these powers, allowing only, and foreign automobile joint venture; Deng xiaoping has not shaken these powers, just open a little more expand, the major automobile manufacturers to invest; From planned economy to market economy did not shake the power, because the car as a pillar industry, must also be controlled by the government; Accession to the WTO has not shaken these powers, just car import tax rates lowNominal quantity control is cancelled, can make a joint venture trading company, can make a joint venture automobile finance, the individual private capital can also be approved to make the car production... The sphere of influence, power operation mode or fine-tuning, but the core position, never change. So said China's monopoly is the leading role of multinational corporations, multinational companies is carried high!
More than 10 years ago, there was news channels, a private company has spent more than two thousand want to batch a car project, not if really. Where did the money? Can think, can't say that. The media also publicly disclosed, then a index of imported car is 100000 yuan. Car smuggling, but also in more than 20 years, are significant in the field of China's economy, the social phenomenon, iron zhu can stop it. Strange, then, that made the closed power, made the shortage, made the disparity in price difference inside and outside and the excess profit, so also creates (dominant power is both a smuggling maker and smuggling, smugglingAmericans are known, do not have the authority to participate in smuggling is unimaginable), and use power to combat smuggling, which is a typical zhu tragedy. Car antitrust. More sadly, this is not only the tragedy of China's car, is the country, the tragedy of the people.
We know, on the car of profiteering chain, led is not the capital, but the power! Power is on the top of the chain and throughout. Now in car antitrust encounter condemned by brands, is also a profit, but more a scapegoat, even is abducted by power. After all, brands manufacturers, have their own core competitiveness, market can completely on our own technology, product and brand of the corresponding profits, in line with the market economy, the basic moral has a positive contribution for consumers and society; And the power, is the bottom line, even without this manley! And there are no any positive contribution in the chain, only negative, not only relying on the power to get illegal interest, and destroyed the market, limit competition, hinder the progress, harmed the consumer, also destroyed the moral discipline, a vile indeed.
Indeed, the world's leading brands, profit margins in China are higher than in other regions of the about one times, such as BMW sales in China accounts for nearly 20% of its total sales, but contribute about a third of profits. But their high-end products in the Chinese market is several times higher than the international average price, it's not just brands, dealers participate in into. Investment, trade, every link of the hand of power, all want to take part of the price difference. So,Said imports a land rover can earn 1.44 million yuan, but that's just the surface calculation cost, profit, 1.44 million will never fully into brands, dealers, how much power points away, heaven knows, earth knows, knows its subjects.
Want to automobile facotry china healthy development of the automobile companies, car anti-monopoly is the premise.
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