Wednesday, April 16, 2014

Automotive Systems GM Tech2 Diagnostic Scan Tool

Back in the early days of automobile manufacturing, there were so few cars being built that they could easily be transported in railroad boxcars 2 or 4 at a time. As we all know, however, the auto-industry went Boom!” which meant that the railroad company needed to adjust to the rapidly growing industry. They built longer boxcars, and added double-side doors to the ends for loading and unloading. This made more room for cars (and probably more room for hobos), but loading was uneconomical and frankly a little awkward. By the 1940s, car manufacturers looked toward the Circus — and not only because they were distracted by clowns, jungle cats and bright colors. It was the way circuses transported their vehicles by using a string of long flatcars. In the 1950s, railroads finally took the hint and started hauling cars circus style.” No funny business — they just used a system of temporary ramps and bridge plates to unload and load automobiles onto a much larger flatcar.
   They could now safely store at least 6 automobiles into each flatcar, but what about all that space above? Cant let all that glorious empty space go to waste can we? Not with a bajillion dollars in automobiles at stake. Like true captains of industry, the smart guys at the railroad and the automakers decided to do something about it, and built an extra rack where automobiles could be loaded. In order to load vehicles by driving them the entire length of the train, foldaway bridges were added at the end of each flatcar deck. Say goodbye to clunky specialized loading equipment! Now cars could ride the rails on top of one another by using sturdy racks. Now they just needed a high enough ramp
  Over the years auto racks have gotten bigger and biggerand BIGGER. Back in the 70s, General Motors came up with the Vert shipping system to double and GM Tech2 Diagnostic Scan Tool.
  

  
transportation of the Chevrolet Vega on the Southern Pacific Railroad. Instead of 15 Vegas, GM was able to ship 30 Vegas per rail car. This kept shipping prices down and allowed the prices of the Vega to remain as low as possible. It was a win-win-win for everyone: more money for GM and the railroad,and lower prices for the consumer.
GM Tech 2 is Professional GM Diagnostic Scan Tool. GM Tech2 scanner supports all GM systems from 1992 to 2011.Tech2 has powerful function which make it is first choose by most GM vehicles repairer. Get more here http://www.diagmaker.com/car-diagnostic-tool-c-63.html 
  Unfortunately, the Vert car shipping method was an idea from General Motors that wasnt 100% perfection. Sorry fellas (picture overzealous execs in polyester bell bottom suits high-fiving each other in a board room). When it was actually applied, lets just say that a few things went wrong. Not all cars survived their vertical journeys, and towing companies at the unloading docks made a bundle by hauling away all the cars that wouldnt start. Evidently GM required the Chevrolet dealers to replace the fluids of the Vegas to get them running again. 
   If you like this  Automotive Systems GM Tech2 Diagnostic Scan Tool article then make sure to Like and share with your friends as well as post a comment below.
   About Diagmaker 


   Over 1000+ best automotive diagnostic tools ,cheap GM TECH 2 Scanner is for you, high quality renault Diagnostic Tool, tacho pro scan tool from china, car key programmers and Lexia 3 cable in high quality, as a reliable manufacturer and suppiler, diagmaker service thousands of customers over 130 countries. 

No comments:

Post a Comment